1. U.S. Census Bureau. Population. Population Estimates. Historical Data. Available at: http://www.census.gov/popest/data/historical (accessed: 30.11.2023).
2. Bureau of Economic Analysis. Regional Data. GDP and Personal Income. Annual GDP by State. Available at: https://www.bea.gov/data/gdp/gdp-state (accessed: 08.12.2023).
3. Согомонян З.А. Кризис индустриальных районов на Среднем Западе США: первый этап (середина 1960-х – начало 1980-х гг.). Вестник Костромского государственного университета. 2020. Т. 26. № 4. С. 58–64. DOI: 10.34216/1998-0817-2020-26-4-58-64
4. Шомина Е.С. Контрасты американского города. М.: Мысль, 1986. 221 с. /с. 131–184; Martelle S. Detroit: A Biography. Chicago: Chicago Review Press, 2014. 320 p./ p. 205–215, 225–237; Sugrue T.J. The Origins of the Urban Crisis: Race and Inequality in Postwar Detroit. Princeton (N.J.): Princeton University Press, 1996. 408 p. / p.34–56, 125-152.
5. Смирнягин Л.В. Районы США: портрет современной Америки. М.: Мысль, 1989. 379 с. /с. 101; Шомина Е.С. Указ. соч., с.140, 147, 154.
6. Stout W.W. Tanks are Mighty Fine Things. Detroit: Chrysler Corporation, 1946. 146 p.
7. White K. The Sack of Detroit: General Motors and the End of American Enterprise. N.Y.: Knopf, 2021. 497 p. / p. 96–98.
8. Smil V. Made in the USA: The Rise and Retreat of American Manufacturing. Cambridge (Mass.): The MIT Press, 2013. 332 p. / p.162–164.
9. Смирнягин Л.В. Указ. соч., с. 104; Desiderio F. A Catalyst for Downtown: Detroit’s Renaissance Center. Michigan Historical Review. 2009. No. 1. P. 83–112.
10. Никитин Л.В. Найти свой путь в постиндустриальном мире: традиционные промышленные центры США и России в национальных банковских системах (1980–2010-е гг.). Вестник Удмуртского университета. Социология. Политология. Международные отношения. 2017. Т. 1. № 3. С. 327–337 /с.329, 331; Никитин Л.В. От домны к банку: развитие кредитного сектора в традиционных промышленных центрах США (1980-е – начало 2010-х гг.). Вестник Пермского университета. История. 2014. № 2 (25). С. 172–182 /с. 176–178.
11. High S. Industrial Sunset: The Making of America’s Rust Belt, 1969–1984. Toronto: University of Toronto Press, 2003. 318 p. / p.18.
12. Смирнягин Л.В. Указ. соч., с. 105.
13. Fosler R.S. (ed.). The New Economic Role of American States: Strategies in a Competitive World Economy. N.Y., Oxford: Oxford University Press, 1991. 384 p./ p.118–119.
14. Klier T.H., Rubenstein J. Who Really Made Your Car? Restructuring and Geographic Change in the Auto Industry. Kalamazoo (Mich.): W.E. Upjohn Institute, 2008. 419 p.
15. Супян В.Б. Экономическая стратегия Дж. Байдена: возвращение «большого государства». США & Канада: экономика, политика, культура. 2021. № 7. С. 5–18. DOI: 10.31857/S268667300015570-7; Фейст А.А. Политика президента США Дж. Байдена в отношении автомобильной промышленности страны. США & Канада: экономика, политика, культура. 2023. № 3. С. 109–122. DOI: 10.31857/S2686673023030070
16. Riley R. Ford is Keeping the Passenger Tracks at Michigan Central Station. Detroit Free Press. June 24, 2018; Burton C. Ford Says It Will Spend $740M to Bring Detroit Train Station Project to Life. Detroit Free Press. Aug. 15, 2018; McConnon A. Detroit’s Revival is Anchored in its Train Station. The New York Times. Jan. 21, 2020.
17. Никитин Л.В. Указ. соч., 2017: 329, 334.
18. Florida R. The Great Reset: How the Post-Crash Economy Will Change the Way We Live and Work. N.Y.: HarperCollins, 2010. 239 p. / p. 69.
19. Bureau of Economic Analysis. Regional Data. GDP and Personal Income. Annual GDP by County and Metropolitan Area. Available at: https://www.bea.gov/data/gdp/itable/?ReqID=70&step (accessed: 09.12.2023).
Комментарии
Сообщения не найдены